Monday, September 26, 2011

program bersama batalion 18



tanggal 21.09.2011 merupakan tarikh yang akan dibukukan dalam kalendar baka kerana buat julung kalinya unit agama BAKA ibu pejabat briged utara mengadakan program bersama bn18 pengkalan hulu , perak. program ini pada mulanya dijadualkan lebih awal akan tetapi kerana masalah teknikal akhirnya ditunda pada tarikh ini. Inilah kerjasama pertama unit agama BAKA ibu pejabat dan bn18 kerana sebelum ini hanya sekali program bersama dapat dijalankan iaitu program penerangan AKPK yang dianjurkan oleh unit kaunseling.


ustaz shahzan sulaiman seorang penceramah bebas menjadi penceramah jemputan bagi program kali ini. Beliau merupakan penceramah yang aktif berceramah tentang masalah hati manusia. Malah kitab yang digunakan oleh ustaz shahzan untuk kebanyakkan kuliahnya adalah mukasyafah al qulub yang menerangkan soal hati manusia yang jarang untuk tawadhuk kepada ALLAH.


InsyaALLAH pada masa - masa akan datang Unit Agama BAKA akan lebih aktif untuk menganjurkan program - program yang membawa manfaat kepada warga PDRM khasnya , kerana amanah ini sentiasa terpikul selagi mana kita bergelar manusia yang diamanahkan oleh ALLAH untuk menjaga agama islam dan menyampaikan segala ilmu yang terkandung di dalamnya. Doakan yang terbaik. Assalamualikum

No comments:

Post a Comment