Monday, September 26, 2011

majlis sambutan aidilfitri pentadbiran




Anas bin Malik r.a berkata:
“Nabi s.a.w pernah datang ke Madinahsedangkan penduduknya memiliki dua hari raya yang mana mereka bermain-main (bergembira) di masa jahiliah pada kedua-dua hari itu.Lalu baginda berkata: Aku datang kepada kamu semua sedangkan kamumemiliki dua hari (raya) yang menjadi medan permainan kalian pada masa jahiliyyah. Sabdanya lagi: Sesungguhnya Allah telah menggantikankedua-dua hari itu dengan yang lebih baik, iaitu hari raya Aidiladha dan Aidilfitri.” - Hadis riwayat al-Nasaai di dalam Sunannya, no: 959.


pada pagi ini, 27.09.2011 bertempat di perkarangan pejabat pentadbiran briged utara telah diadakan majlis sambutan aidilfitri yang turut dihadiri oleh komender briged utara dato' azman dan ajutan dsp wan hamzah. Majlis ini dimulakan dengan bacaan doa selamat oleh ustaz mohd razif (gambar kanan - tempat duduknya kosong ) dan kemudiannya jamuan ringkas aidilfitri.

semua staff pentadbiran hadir termasuk bekas ketua kerani,kak asmah ( gambar kiri baju koko) dan EO - executif officer puan hamidah (baju kuning ). Majlis berlangsung meriah tanpa alunan lagu - lagu yang boleh melalaikan. Alhamdulillah

No comments:

Post a Comment